Hur allting är.

Idag är jag sjuk; eller tja.. oerhört förkyld. Mitt ansikte känns stelt som plast. Sitter här och snyter mig varannan sekund, lyssnar på Kent  och annan popmusik och är halvt social på msn. Jag försöker i alla fall. Jag blev förkyld över en natt, Söndag till Måndag. Det är skumt. Visst, jag är bara förkyld men det är så sjukt jobbigt att vara i skolan när man inte kan andas.

And then, how's life?

Hela tiden träffar man sådana där underbara små figurer som man önskar att man kunde känna något för, men man kan inte. Man vet inte varför men det går inte. När ska det sluta och när ska något nytt börja? Flickan med blek hud var tvungen att försvinna, men hon har kommit tillbaka för hon handlade aldrig om sex och kärlek. Hon var bara en vän som tände ljuset. Och jag vet inte om det är rätt eller fel, men jag ska börja dejta Ronny. Att dejta skadar inte. Sen finns det en person i våra liv som kan påverka något enormt, för den personen har redan påverkat mitt liv väldigt mycket. Jag vet inte om det är rätt, men jag och Tobbe gjorde slut för ett år sen och han har brytit kontakten med mig. Jag borde inte bry mig, inte om honom. Jag är fri och han kan inte komma åt mig nu.
Så hur allting är är svårt att säga. "Kärlek kan ingen dö av" är inte sant för jo, man kan dö känslomässigt. Man kan ge upp och förlora all energi. Och då, åtminstonde ett tag, kan man aldrig känna igen. Så vem dömmer mig om jag börjar dejta någon? Jag har all rätt i världen till det. Jag har all rätt i världen även om det har gått för snabbt med andra. jag är fri.

Så hur allting är. Det är ord som Elin brukar skriva, och säga, och dem sätter sig på min hud. Dem kryper in långt innanför. Så hur allting är, är att jag vill bara bli trygg med någon och samtidigt vill jag lämna staden. Det är därför jag åker till Stockholm i sommar. Jag vill lämna storstaden, men jag åker till Stockholm, och jo jag vet att det är skumt. Men Stockholm är inte mitt hem och det ger en smak av frihet, en smak som måste kännas vid på min tunga. och i sommar ska det bli massa popmusik, det ska skrälla ur högtalarna vart jag än går.

för där jag går finns musiken.

Kommentarer
Postat av: okar

Sjuk är inte bra._.

(och det är inte en bra kommentar, men en kommentar)

2008-04-10 @ 08:16:43
Postat av: WOOOHOOO

HIHI.
ninja-piraten har hittat hit.
DU kommer aldrig få blogga ifred mer.
Mwhaha :D:D

2008-04-11 @ 23:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0