Ett föredetta emo-kids comeback

Nu ska jag skriva om detta blogginlägget för hundraelfte gången. Jag hatar att blogg.se håller på och byter sevrar eftersom allting går åt helvete då, och jag hatar den här datorn. Fast alla våra datorer är knäppa för tillfället.
I alla fall;
Jag ligger nerbäddat i sängen med billig cola och har nyss ätit upp cheezeballs och sett klart Navy CIS. Nu väntar jag på att CIS ska börja. Humör? Emo-kid gömd bakom en palestinasjal, ungefär. Jag orkar inte tänka och känna efter, för jag vet att jag bara kommer sakna honom ännu mer. Bredvid mig ligger den lädergrimma han brukade få ha runt huvudet, med ett nosskydd som han aldrig tyckte om. Han var skygg för sådana där läskiga, små och luddiga saker. Jag måste tänka på att han led, att han var halt och inte svarade på behandling och att det inte fanns så mycket att göra..

                   image17



Innan den tolfte ska vi ha lämnat in enkäten om vårt profilval, dvs den inriktning vi vill läsa i tvåan. Vi har ett första val och ett andra val. Det andra valet är om för många söker in på första valet. Första valet är jag hundra % säker på. Fotografisk bild. Men på andra valet vill jag ha både graf. design, journalistik o rörlig bild. Varför graf. design? För det är kul, speciellt att arbeta med de programmen. Varför journalistik? för jag har skrivit sen jag var liten, och det är bra kurser där; Svenska C, psykologi a, samhällskunskap B.. Varför rörlig bild? för ja gvar ine på att bli regissör. Men, jag vet inte längre.. Det är bara andra valet som är svårt.



Jag orkar inte skriva så mycket mer. Jag skrev massor förut.. En sak var att jag är trött på de kids som lägger upp bilder på sina nygjorda skärsår och skriver texter som visar "Hej, se hit.. tyck synd om mig!". Eller så jämför dem sig själva med symptom för någon slags psykisk ohälsa.. Jag menar, antingen sitter man där och tycker synd om sig själv eller så tar man tag i det på ett eller annat sätt.

Imorgon blir det sovmorgon, och efter skolan blir det intervju med Sleeping Beauty.

aja, hoppas ni står ut med emo-blogg ett par dar! god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0